top of page

אני לא מצליח להתקדם



ירון בן 42 פנה וביקש להתייעץ, אני מרגיש שאני נשאר כל הזמן מאחור וחוץ ממני כל השאר רצים התקופה הזאת רק חידדה והרחיבה את הפער ביני לבין שאר האנשים בחברה. ששאלתי אותו למה הוא מתכוון הוסיף ירון:" יש לי פגישה קבועה עם הבוס שלי וכל פעם מחדש, אני מנסה להסביר לבוס שלי על מה אני עובד ואיך אני חושב שדברים צריכים להראות וזה אף פעם לא מצליח. תמיד אני מרגיש שהוא מעדיף להקשיב לאנשים אחרים. יותר מהכול אני מרגיש שהוא מעריך את כולם חוץ ממני. יש לא מעט ימים שאני מרגיש שיש מצב שהשיחה הבאה אתו יכולה להיות שיחת פיטורין".

התקופה הזאת שאנחנו נמצאים בה הגבירה את תחושת חוסר הוודאות והלחץ ומקומות עבודה הנם אחד המקומות המרכזיים בהם הלחץ והמתח באים לידי ביטוי ועלולים להפריע ולפגוע באופן ממשי בתפקוד וביכולת של כולנו להביא לידי ביטוי את היכולות המקצועיות שלנו.

איך ניתן להתמודד עם רמות של מתח ולחץ גבוהות במיוחד בתקופה שבה אנחנו נמצאים: הדבר הראשון שחשוב להקפיד הוא להבין שהצפה של מתח משפיעה באופן דרמטי על היכולת של כל אחד ואחת מאיתנו לתקשר באופן שהאחר בן אם זה הבוס, בני הזוג, או המשפחה והחברים יבינו למה אנחנו מתכוונים. הקפדה על פעילות גופנית יום יומית בנוסף לשגרה בה אנחנו משתמשים בכלים של דמיון מודרך, מדיטציה או ביצוע שפוט של נשימות יכול להפחית באופן דרמטי את רמות החרדה והמתח שקיימות בחיים המודרניים ועוד יותר בתקופה הזאת.

בנוסף פעמים רבות נרצה להעביר מידע רחב ככול האפשר במהלך פגישות עבודה, כאשר המידע הרב מטרתו להציג את הידיעות הרבות והנרחבות שלנו בנושא. אבל שפע מוגזם במידע כמו בכל דבר מוביל להצפה ולעיתים קרובות גורם לתמונה שרצינו להציג להפוך פחות ופחות ברורה.

לכן חשוב להתכונן לשיחה עם הבוס מראש להכין "בראש" מסר קצר וברור שנרצה להעביר, תוך התעקשות לשמור על תשובות קצרות וממוקדות. אופן ביטוי קצר ומתומצת מאפשר לדובר ולבן השיח להבין האחד את רעהו.

ואם גם אתם כמו ירון מרגישים ש'המסר' שלכם לא עובר כפי שהיית רוצים, אני מזמינה אתכם לייעוץ ותמיכה ביחד נמצא את הדרך המתאימה לכם.

43 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page