top of page

לא מצליח להבין מה הבוס שלי רוצה ממני

גדי בן 33 פנה אלי ביקש לקבוע פגישה דחופה ככול האפשר:" אני לא מצליח להבין מה הבוס שלי רוצה ממני. אני מרגיש שזה נהיה גרוע משבוע לשבוע. גם בתוך הזמן של הסגר היו לא מעט מקרים של חוסר הבנה בנינו, חשבתי שברגע שנוכל לשוב ולהיפגש אחרי שהסגר הסתיים דברים יסתדרו, אבל זה ממש לא ככה, אין יום שאנחנו מתווכחים, לרוב זה נגמר בפיצוץ."


שאני מנסה להבין מדורון על מה הוויכוחים, דורון משיב:" אני יכול לומר לך בקלות שזה סביב נושאים מקצועיים שכל אחד מאתנו חושב ורואה אחרת את הדברים. אבל אני יודע שגם אם יש דברים שאנחנו לא מסכימים אליהם, הוויכוחיים קשורים לזה שאני הרבה פחות מרוכז מאז שאני עובד מהבית. הילדים שלי רוב הזמן בלי מסגרת לימודית. אני לא רגיל לעבוד שמסביב יש כל כך הרבה רעש ובלגן. כל יום אני מתעורר ואומר שהיום זה יהיה אחרת ואני פשוט לא מצליח ליצור לעצמי שקט כדי להתרכז כמו שהייתי רגיל במה שאני עושה."


התקופה הזאת שאנחנו חיים בה, יצרה מצב לא רגיל עבור כולנו. המשפחה המודרנית התרגלה להתנהל כך שהילדים נמצאים במסגרות חינוכיות, בזמן שאנחנו נמצאים במסגרות העבודה שלנו. בחודשים האחרונים הבסיס הזה שכולנו התרגלנו לחיות על פיו השתנה ללא הכר, אנחנו המבוגרים והילדים שלנו נמצאים בבית ומרבית השעות שלנו עוברות במרחב משותף. כך, שהאופן שבו התרגלנו להתנהל ולעבוד, הפסיק להיות רלוונטי לחיים הנוכחים שלנו.


אז מה עושים במצב הנוכחי בו מרחב הבית הפך להיות המרחב בו אנחנו והילדים נמצאים במהלך היום. איך ניתן לעבוד כאשר הילדים שלנו נמצאים בבית ללא מסגרת, ולימודי הזום דורשים נוכחות שלנו המבוגרים.

הדבר שחשוב להבין שגם הילדים וגם אנחנו צריכים להסתגל למצב החדש, המצב שמסגרות החיים שהיינו מורגלים בהם השתנו ולא בטוח שיחזרו בקרוב להתקיים. הבנה נוספת שחשוב לאמץ שהפתרונות המתאימים חייבים להתקבל בתאום עם כל בני הבית. המשפחה בימים אלו עוד יותר מתמיד נדרשת לחיבור והתחשבות האחד בצרכים של השני.

אז מה ניתן לעשות- בהתאם לגיל הילדים חשוב לשבת בצורה רגועה לדבר ולנסות לתאם ולמצוא פתרונות. חלוקה בין שני ההורים לזמנים בהם נמצאים ומסייעים לילדים או לחלופין זמן בו ההורה יודע שהוא יכול להתפנות ולעבוד. לתרגל ולעזור ילדים למצוא פתרונות טכניים לזמן בו הם נדרשים ללמוד דרך הזום. כאשר בנוסף חשוב לשוחח עם הבוס בעבודה לעשות תאום ציפיות מבחינת יכולת עמידה בזמנים ומשימות.


התקופה הזאת בה אנחנו חיים, מזמינה את כולנו לשינוי באופן שבו אנחנו עובדים ומגדלים את ילדינו. מאחר ואין לדעת בשלב זה מתי אם בכלל החיים הקודמים שהכרנו יחזרו למסלולם חשוב לבדוק ולחפש פתרונות שיאפשרו לכם כמשפחה להתמודד באופן הטוב ביותר את התקופה המאתגרת הזו.


ואם למרות כל הניסיונות אתם מרגישים שלא הצלחתם למצוא פתרונות מותאמים וטובים, אני מזמינה אתכם לפנות אלי ביחד נמצא את הדרך שמתאימה לכם.


20 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page