top of page

מה עושים שהמתבגר לא מוכן להיענות להנחיות הבידוד


ציפי אמו של יוני פנתה אלי וביקשה להתייעץ איתי בדחיפות. בעקבות הוראות משרד הבריאות ציפי ביקשה מילדיה להישאר בתוך הבית בשבועיים הקרובים. ציפי ויורם הם הורים לשלושה בנים ירון בן 7, דן בן 10 ויוני בן 15. לדבריה ירון ודן אומנם מתלוננים על המצב במיוחד מתקשים להעסיק את עצמם, אבל לא יוצאים מהבית. יוני לעומת זאת, שיתפה ציפי בלתי אפשרי לדבר אתו "את יודעת כמה קשה גם ככה". ציפי פנתה אלי לטיפול לפני כחצי שנה בעקבות קשיים רבים של יוני, הפסיק לתפקד בבית הספר מסתובב עם חברים כל היום. הדבר שהטריד אותה במיוחד, העובדה שלא הסכים לדבר אתה. לאורך חודשי הטיפול הצליחה ציפי ליצור מחדש קשר טוב יותר עם יוני, אבל בימים האלה ש'הבית הפך להיות סיר לחץ', יוני הודיע לאם שהוא אינו מוכן להקשיב להוראות לא שלה ולא של משרד הבריאות הוא ימשיך להיפגש עם חברים כמה ואיך שבא לו.


ציפי סיפרה על כך שהיא מתקשה להעסיק את הילדים לדאוג לתפעול שוטף של הבית, יורם ממשיך לעבוד שעות רבות בבית החולים וכמעט ואינו נמצא. היא גם הוסיפה שמרגישה שגם בשבילה ההישארות בבית קשה, כל החיים שהייתה רגילה לנהל השתנו ביום אחד. כאשר התחושה, שהכי קשה לה זו שישנה ההתדרדרות ביחסים עם יוני, "אני מרגישה שחזרנו אחורנית שכל מה שהשגנו הקשר שהתחיל להיווצר מחדש, נמחק בשבועות האלה".

השאלה הגדולה שעולה היא איך מתנהלים בתוך מצב כזה, שהוא כל כך שונה מהשגרה הרגילה שלנו.


הזכרתי לציפי, עד כמה תגובות של חרדה ופאניקה שלה גורמות ליוני להתרחק. חשבנו ביחד על כמה דרכים בהם היא יכולה להרגיע את החרדה שלה- פינו של זמן ומקום בו היא מבקשת מהבנים להעסיק את עצמם והיא יכולה להשתתף בשיעור יוגה וירטואלי, לעשות כמה דקות של מדיטציה. הזכרתי לה שהקפדה גדולה מידי על ניקיון וסדר בבית , גורמת למתח וכעס גם שלה וגם של שאר המשפחה ואולי הדבר הנכון יהיה להשלים, שהבית לפעמים נשאר לא מסודר ונקי. הצעתי לה לשוב ולחלק את מטלות תחזוקת הבית בין כל חברי המשפחה.


בנוסף חשבנו שאולי יהיה זה נכון לכנס ישיבה של כל בני הבית, למצוא זמן שגם יורם יכול להיות שותף, גם אם הדבר כרוך בנוכחות וירטואלית, כדי להחליט ביחד על סדר יום של המשפחה בשבועות האלה. סדר יום יכול לתת תחושה של סדר בתוך הכאוס והשינוי, שכל המשפחה עוברת.


לגבי יוני הצעתי לציפי למצוא זמן בו היא מרגישה מספיק נינוחה ורגועה להציע לו לשבת במרפסת של הבית ולחשוב ביחד על דרכים מתאימות עבורו להעביר את הזמן בתוך הבית מתוך כבוד והבנה לגיל ולמורכבות של הדרישה ממנו לוותר על המפגשים עם החברים שהוא אוהב.


5 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

אשמח להכיר :)

  • Facebook - White Circle
1_D5z8htNNvd21d0K_PeJzfQ.png

טלפון

050-8464388

אימייל

שעות פעילות

בתאום מראש

כתובת

אוסשקין 100 תל אביב

צפו במפה

הרשמו לניוזלטר

תודה שפניתם אלי, אצור קשר בהקדם

chair-575785_640.png
bottom of page