top of page

איך אני יכול להיות בטוח שהלימודים או המקצוע שבחרתי באמת מתאימים לי

עודכן: 3 בדצמ׳ 2019

שאלת בחירת או התאמת המקצוע או הלימודים לצרכים והרצונות שלי הופכת להיות שאלה חשובה והכרחית בגילאים 20 -30.

לפעמים בשלבים האלה אני יכולה למצוא עצמי בתוך לימודים או אחרי סיום ואולי כבר עובדת מספר שנים במקצוע מסוים ועדיין לא להיות בטוחה האם הלימודים או המקצוע שבחרתי הם באמת אלו המתאימים לי.

אז נכון אולי להתחיל מהשאלה, איך יודעים האם הלימודים או המקצוע שבחרתי מתאימים ונכונים עבורי?

התשובה לשאלה כזו היא מורכבת, ופעמים רבות במצבים בהם התחושה שעולה היא של בלבול וחוסר אונים, מומלץ לפנות לאיש מקצוע כדי לקבל הכוונה ויעוץ שיעזרו לגבש ודאות וכיוון ברורים יותר.

פעמים רבות נרצה יחד עם איש המקצוע להבין יותר לעומק את הצרכים, תחומי העניין ובעיקר איזה סוג של בני אדם אנחנו. מה מרגש אותנו, מה יכול ליצור אצלנו תחושה של סיפוק ואפילו שמחה. החיפוש המדויק הזה הכרחי מאחר ולימודים או מקצוע שאינם מעוררים בנו תחושות חיוביות, יתכן שנובעים מבחירה לא מתאימה. פעמים רבות נבחר מקצוע בגלל שחברים או משפחה מסביבנו כיוונו אותנו לחשוב שזה המקצוע או הלימודים שמתאימים. בחירות שנעשו כתוצאה מהשפעה של הסביבה יכולות להיות לא מספיק מדויקות לצרכים והרצונות שלנו.

לאחר שתוך כדי מפגש טיפולי הצלחנו להבין יותר לעומק את הצרכים, תחומי העניין, והיכולות בתחומים השונים. בשלב הבא נתחיל לבחון מקרוב על ידי קריאה במקורות מידע שונים או על ידי שיחה עם אנשים שעוסקים או לומדים תחומים שנראים לנו שמתאים או מושכים אותנו. שיחות או קריאה על תחומים אלו תאפשר לנו לטעום ולבחון איך זה מרגיש ללמוד או לעסוק בתחום.

תהליך בחירת המקצוע או הלימודים יכול להיות קצר או ארוך, אך הדבר החשוב הוא שבסיומו נרגיש, שהבחירה שעשינו מצליחה להיות מותאמת באופן מדויק יותר לצרכים, לרצונות, תחומי העניין וליכולות שלנו. בעיקר ישנה חשיבות שהבחירה שעשינו בנוגע למקצוע או הלימודים תצליח למלא אותנו בסיפוק ובתחושת ההגשמה. תחושות כאלו יכולות להיות פתח לצמיחה והתפתחות בחיים האישיים הבין אישיים של כל אחד ואחד מאתנו.





188 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page