top of page

החיים שלי נתקעו ואין לי מושג איך ממשיכים

" אני תקועה ואין לי מושג איך יוצאים מזה" במילים אלו התחילה עדן בת 28 את השיחה בנינו. " עד לפני חצי שנה הכל היה ברור, למדתי באוניברסיטה עבדתי במלצרות שלוש פעמים בשבוע, החיים שלי היו מסודרים . עכשיו אני לי מושג על כלום, כל מה שהכרתי וידעתי על עצמי ועל מה אני רוצה לעשות עם החיים שלי השתנה. אפילו הקשר עם הבן זוג שלי השתנה ופתאום לא ברור לי אם אנחנו בכלל מתאימים אחד לשני."

זה נשמע מפחיד, "להתעורר" יום אחד ולגלות שכל מה שהכרת על העולם ועל עצמך הפך להיות זר ולא מוכר. ששאלתי את עדן מה חשבה לעשות אחרי שתסיים את התואר הוסיפה :" חשבתי לחפש עבודה בתחום שלמדתי משפטים אבל אני כבר לא בטוחה שזה באמת מתאים לי. פתאום לשבת במשרד כל היום נשמע לי לא ממש מעניין." מה עוד היה לך ברור וכבר לא בטוח שמתאים שאלתי :" הייתי בטוחה שאני אגור בעיר גדולה ממש נהניתי לצאת כל יום להיפגש עם חברים אבל עכשיו שכבר פחות נפגשים ויוצאים, אני מרגישה שגם טוב לי להיות לבד עם עצמי לעשות את הדברים שמעניינים אותי אבל זה גם ממש מפחיד אותי אני לא בטוחה שאני מכירה את עצמי.


איך אפשר להתמודד עם במצב כזה שהכול הפך להיות זר ולא מוכר, וכמו שעידית מספרת כל מה שהיה בטוח וברור השתנה לגמרי. כמו שהצעתי לעדן ל'חזור להתחלה' מה הדברים שענינו אותי והיו חשובים לי שבחרתי ללמוד או לעבוד. לבדוק האם הדברים האלה עדיין חשובים באותה מידה או שישנם דברים אחרים שחשובים. אחרי שזיהיתי את אותם דברים, ניתן לשאול האם הדברים האלה יכולים להתקיים במסגרת הבחירות שעשיתי? האם הם מתאימים למציאות החיים הנוכחית או שצריכים לעבור שינוי והתאמה?


שהחלק הזה נראה יותר ברור, אפשר כפי שהצעתי לעדן שוב לבחור דבר אחד שהיינו רוצים לשנות או להתאים לצרכים שלנו כפי שאנחנו מבינים אתם עכשיו. זה יכול להיות מקום העבודה או תחום העיסוק שלנו. אני ממליצה להתחיל לחשוב איזה דברים מעניינים אותנו, אפילו כתחביב ולראות האם התחום הזה יכול להיות מקור פרנסה נוסף, זמני או כזה שנפתח אותו לאט לאט כמקור קבוע. עידן שתפה אותי שאחד הדברים שאוהבת כבר הרבה שנים לעשות הנה אפיה של עוגות וקינוחים. חשבנו ביחד על כך שיכולה להתחיל לאט לבדוק האם זה משהו שתרצה לעסוק בו. באותו אופן זה יכול להיות פיתוח של תחביב כמו ספורט או תחום שהינו רוצים לדעת יותר, או שחלמנו לעסוק בו ולא מצאנו זמן או לא העזנו בעבר.


אחרי הצלחנו לזהות ביחד וקצת להפחית את התחושה של הזרות. נראה היה שהמחשבה על כך שישנם דברים שעדן יודעת למרות תחושות הזרות והחוסר מוכרות בתקופה הזאת, הרגיעה אותה במקצת ואפילו הורידה את מפלס החרדה. היכולת ליצור תחושה של מוכרות בחיים שלנו, במיוחד ברגעים של משבר עוזרת לכל אחד ואחת מאתנו לחדש או ליצור 'עוגנים'. 'העוגן' מקל במצבים או תקופות של משבר ויכול לעזור ביצירה של מעבר – גשר לתקופה הבאה.


עדן הוסיפה למרות שנראה שהיום היא יכולה להתמודד עם התחושות של בלגן פנימי וחיצוני, היא חוששת שמהר מאוד החרדה תשוב ותציף אותה, לכן קבענו בשלב הזה להמשיך להיפגש עד שהיא תרגיש שהיא יכולה לסמוך על ה'עוגנים' שבנתה לעצמה כדי להגיע לחוף מבטחים.

אז אם גם אתם כמו עדן

מרגישים שאתם בתוך בלגן פנימי וחיצוני ולא מצליחים להסתדר אני מזמינה אתכם לפנות אלי לייעוץ וטיפול ביחד נמצא את הדרך שמתאימה לכם.

127 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page