top of page

איך יכול להיות שבזמן הקורונה אני מרגיש הקלה?


מה זאת אומרת שאלתי את ליאור (בן 25). מאז שכל התקופה הזאת התחילה אני מרגיש הרבה יותר טוב מאיך שהרגשתי לפני. ששאלתי את ליאור למה הוא מתכוון ענה לי :" אתה זוכרת איך הייתי לפני כמה חודשיים?  זה לא שלא עבדתי או נפגשתי עם חברים, עשיתי את זה אבל הכל היה קשה לי. כל פעם לפני שהייתי מתחיל לדבר עם אנשים בעבודה, במיוחד שנפגשתי אתם במסדרון זה היה ממש מלחיץ אותי. עכשיו שכולם עובדים מהבית, אצלנו בחברה החליטו שממשיכים לעבוד מהבית בחודשיים הקרובים הרבה יותר קל לי. עם חברים אני מדבר אבל להיפגש אין איפה אז הרבה יותר קל ככה. זה מרגיש ממש מוזר, לכולם כל כך קשה ורק אני מרגיש שיותר קל לי בתקופה הזאת." את חושבת שמשהו לא בסדר אצלי?


להרגיש שהתקופה הזו של הקורונה הקלה אינה תחושה שאופיינית רק לליאור.  בתוך מצב שרובנו מרגישים קושי, צעירים ומבוגרים רבים שביום יום שלהם הרגישו קושי וחרדה מוצאים שהתקופה הזאת יותר 'קלה' להם. למה? כי כולם נשארים בבית, כולם צמצמו את הפעילות שלהם, ישנם מעט מפגשים חברתיים ורוב הקשר נעשה באמצעים טכנולוגיים לא ישירים כמו טלפון נייד או שיחות ZOOM אנשים כמו בן, שתקשורת ישירה דורשת מהם מאמץ מרגישים 'משוחררים' בתקופה הנוכחית מאתגרים רבים שדורשים מהם התמודדות.


אז אם כולם מרגישים קושי ואני מרגיש טוב זה אומר שמשהו לא בסדר אצלי?

התשובה לכך היא , שתחום שדורש מאתנו מאמץ אינו נדרש מאתנו תחושת הקלה היא ברורה מאליה. יש תקופות בחיים כמו התקופה הזאת, שיצרה  'פסק זמן' מהחיים הרגילים, החיים שהיו לכולנו עד לפני כמה חודשיים. האפשרות לנוח מהקושי היא חשובה.  אבל חשוב לזכור, שקשרים עם בני אדם הם חלק מהקיום האנושי של כל אחד מאתנו לכן  שישנה חשיבות גדולה להמשיך לחזק את היכולת לקשר עם הסובבים אותנו.


אם גם אתם מרגישים הקלה כי אתם לא חייבים לעשות דברים שאחרים נהנים מהם כמו לפגוש אנשים, לדבר אתם אני ממליצה בחום לחפש איש מקצוע שיוכל ללוות ולעזור לכם למצוא את הדרך שלכם ליצור קשרים חברתיים מתאימים וטובים בשבילכם.


9 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page